Terug in de schoolbank na heel veel weken vakantie - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Davine Pietersen - WaarBenJij.nu Terug in de schoolbank na heel veel weken vakantie - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Davine Pietersen - WaarBenJij.nu

Terug in de schoolbank na heel veel weken vakantie

Door: Davine Pietersen

Blijf op de hoogte en volg Davine

31 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dinsdag en woensdag zijn we naar school geweest. Naja het was meer een gezellige, relaxte cursusdag. De vrijwilligster waarbij wij in huis wonen, gaf de lessen aan alle 11 studenten, die vanuit verschillende opleidingen bij Ready4Life vrijwilligerswerk komen doen de aankomende periode.

We spraken onder andere over de geschiedenis, organisatie van gezondheidszorg en veelvoorkomende ziekten, de verschillende stammen met ieder hun eigen taal, maakte kennis met de gebruiken en gewoonten uit dit land. Zeer interessante dagen met als bijzondere afsluiter dé film van Nelson Mandela 'A long walk to freedom'.

Uiteraard moest er ook wat fout gaan deze dagen. Onze 15de hands Volkswagen met auto onderdelen van maar liefst 100 verschillende auto’s kapte ermee. Dinsdag morgen op de parkeerplaats voor ons huis, hadden we al wat startproblemen, maar na een paar keer starten werkte het naar behoren. We reden in ongeveer 10 minuten, zonder enig probleem naar het gebouw waarin wij les hadden. Ongeveer 200 meter voor het gebouw, laatste kruispunt, zo een lekkere grote met pittig veel stoplichten viel onze auto uit! Geen beweging in te krijgen… Zo vriendelijk als alle Afrikanen zijn, begonnen ze luid te toeteren. Al snel besloten we de auto naar een tankstation 50 meter verderop te duwen. Hier parkeerde we de auto en belde we de autoverhuurder, zodat hij het kon maken. Naja maken, hij leverde de auto weer af bij ons, maar de auto heeft het vervolgens nog geen 24 uur met ons uitgehouden. De dag erna, op woensdag zijn we teruggegaan naar de autoverhuurder en hebben we een nieuwe auto gekregen, uiteraard wel een iets duurdere, maar dat deed hij wel heel tactisch. Gelukkig hebben we wel hetzelfde Retro modelletje gehouden (VW Scirocco uit 1979). Voor de vrouwen (of mannen) die het niet weten, google even, dan worden jullie zeker jaloers…

• 31 Augustus 2017 - 22:23

Corina Pietersen:

Zo Daf, een VW Sirocco! 35 jaar geleden was dat geen kar maar een koets, haha!!!! Nu maar hopen dat die jullie niet in de steek laat, maar ach, je beleeft wel wat zo!!!

• 01 September 2017 - 13:46

Dick Stemmer:

Hoi Davine

Wat leuk dat ik jou verslagen kan lezen,jullie beleven nog eens wat,
    ik ben al helemaal benieuwd om over een paar weken de foto.s te zien!
    xxx Oma Stemmer

• 01 September 2017 - 17:16

Davine Pietersen:

Hoi Oma! Wat bent u toch hip! Gezellig dat u me gevonden heeft, kunt u ook een beetje volgen wat we hier allemaal doen. Foto's maak ik genoeg, ik laat ze allemaal zien als ik thuis ben. Dikke kus van Davine!

• 02 September 2017 - 17:26

Eva Pietersen:

Een soort Bassie en Adriaan, maar dan anders!

Davine

Ik ben Davine Pietersen. Op dit moment zit ik in het 4e jaar van mijn opleiding HBO-Verpleegkunde in Amsterdam. Dit laatste schooljaar kregen wij de mogelijkheid om 10 weken een minor 'Global Nursing' volgen. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen! Samen met drie meiden van de opleiding hebben we ervoor gekozen om naar Zuid-Afrika te gaan. We gaan hier stage lopen bij een vrijwilligersorganisatie dat Ready4life heet. Mochten jullie het leuk vinden, bezoek even de site; http://ready4life.org/south-africa/ Ik probeer om de paar dagen een leuk verhaaltje te schrijven over mijn avonturen hier, zo kunnen jullie allemaal een beetje meegenieten in Nederland!

Actief sinds 29 Aug. 2017